Workshop creatief denken

Studio Dani creativiteit workshop

Een paarse koe, een pratende auto en een wandelende framboos. Kinderen verzinnen, tekenen en vertellen erop los met hun levendige fantasie. Totdat zij leren dat een koe zwart (of bruin) met wit is en een framboos helemaal niet kan lopen. Al snel worden jonge hersenen geleerd dat sommige dingen simpelweg niet kunnen.

There is just one thing…

De paarse koe werd hét beeld van de Milka reclame. Is Lightening McQueen de pratende auto uit Pixar’s Cars. En was Flipje, de betoverde framboos, tot 1993 de mascotte van jamfabriek De Betuwe.

Studio Dani workshop creatief denken

Creatief denken gaat verder dan een paarse reclamekoe. Dankzij creatief denken worden er innovatieve oplossingen bedacht, nieuwe producten ontworpen en nieuwe markten aangeboord. Denk aan het fietsabonnement van Swapfiets, Senseo – een samenwerking tussen Philips en Douwe Egberts – en de inkeping in het beschuit van Bolletje.

De workshop creatief denken vergroot de kans op patroondoorbreking, waardoor je eerder nieuwe verbindingen in je hersenen maakt. Het is een extreem waardevolle vaardigheid die je kunt leren. Hiermee sta je direct aan het begin van innovatie.

Kijk voor prijzen hier. Of begin alvast met een paar leuke oefeningen hieronder.